onsdag 18 februari 2009

Jag sa ju nix!

Åh, jag blir så trött på att folk inte kan ta ett nej! Med folk menar jag telefonförsäljare. Idag var det någon som ville prata om sina nya naturprodukter som snart skall lanseras. Jag sa nej, jag vill inte köpa något eller bli erbjuden något.

Försäljaren: Nähä, men kan jag inte få berätta om det? (Inte alls i någon trevlig ton.)
Helena: Nej, för jag vill ändå inte ha något. Brukar ändå inte köpa något vid telefonförsäljningar.
F: E du med i Nix eller nåt? (Om jag var det skulle hon väl inte kunna ringa?)
H: Nej, men jag borde nog vara det.
F: Ja, det kanske du borde (riktigt irriterad röst).
H: Har du numret? (med glad förväntansfull röst)
F: Nej det har jag faktiskt inte (första gången som hon började låta något så när trevlig)
H: Så synd, ha en trevlig dag.

Alltså, ärligt talat! En telefonförsäljare som blir irriterad på att man inte är med i Nix? Som om jag tog upp hennes tid med att inte vilja köpa. Vem tog upp vems tid? Jag sparade henne åtminstone tiden där hon slapp rabbla upp hela harangen om sina produkter, men det tackade hon inte för. Jag blir så trött.

3 kommentarer:

Anonym sa...

FYI: Den där reaktionen från henne kommer sig av att hon faktiskt får betalt för att rabbla ramsan om jag fattat rätt. Får hon inte ens beskriva produkten får hon ingenting.

Helena sa...

Men snälla nån! Lite respekt om jag får be! Vad skulle hon säga om jag ringer upp henne och säger att jag ville prata om något och sen ta illa upp om hon inte känner för att prata om. Pengar, pengar...

Max sa...

Säg:

Nej, tack jag vill inte ha mer samtal från er organisation. *click*