onsdag 11 februari 2009

Misshandel?

Idag har jag suttit och pluggat hemma hos Jonas. Helt plötsligt avbryts jag i mitt tangentbordsknattrande av att Jonas asgarvar. Han försöker förklara vad som är så roligt men skrattar bara mer och mer ju längre i notisen han kom (text-TV). Sen utbrister han "Om det var du [Helena] hade jag förstått, men det här är..."

Läs själva :-)

129 SVT Text Onsdag 11 feb 2009
LANDET RUNT * Umeå

Polis tog sång för kvinnomisshandel

Det är inte lätt att känna igen
konst. Två polismän i Umeå bröt sig
in hos en övande operasångerska, vars
sång de förväxlade med misshandel.

Insatsen gjordes enligt
Västerbottens-Kuriren i fredags kväll
inne på Hotell Gamla Fängelset, sedan
polisen inifrån ett av rummen hört
upprepade kvinnoskrik. Raskt
beslutade de att bryta upp dörren.

Bakom den mötte de Norrlandsoperans
gästande kör från Sydafrika som
gjorde en kortare övning. De
uppskrämda gästerna ska sedan ha
turats om att hålla vakt vid dörren.

Hahaha. Ska kanske tillägga att Jonas kommentar om att det kunde varit jag förhoppningsvis inte gällde sången utan min åsikt om opera ;-)

3 kommentarer:

JHH sa...

hahahahahahahahahahahaha! vad är det som händer i detta land? Det blir ju bara värre och värre :D och roligare och roligare :D:D:D

Helena sa...

Jag vet! Helt galet! Vår rullstolsfärd genom Sverige kommer ju att framstå som det mest naturliga i världen jämfört med sådana här tokigheter. Men hade jag varit polis är det högst troligt att jag också ingripit för "misshandel" i denna situation ;-)

farbrormalin sa...

Haha, det där skulle kunna hända mig! Jag är lite förvånad över att mina grannar fortfarande inte har ringt polisen... ;)