lördag 14 februari 2009

Mr Postman, give me my cards!

Jag misstänker att Postmannen har tagit min postsäck med alla fina alla hjärtans dag-kort! Låt mig få presentera några kort som inte kom fram. De är från min barndoms glada dagar :-)

Zorro tänkte skicka en ros (om inte postmannen...)
Gentlemannen som, ständigt med ett leende på sina läppar och en artig kommentar, avväpnade vilken värja som helst för att hjälpa de svaga. Undrar om det är från den här tiden jag började upptäcka ironi och sarkasm? De la Vega är fin på snygga kommentarer.
Lite lagom retsam och skicklig och med hjärta för de svaga.

Mac Gyver hade tänkt ta med mig ut på en flygtur i sin helikopter som han byggt själv av en konservburk och ett gem (om inte...).
Killen som aldrig dödar men fixar allt. Omtänksam och med ett härligt leende :-)


Ah. William. Han hade tänkt skicka chokladogram (japp, postmannen åt upp...).
Mr Braveheart, där sanning, rättvisa och folket betydde mer än allt annat. Killen som står upp för sin sak, går emot makten och får folket med sig, de som inte trodde de kunde. Dessutom hyfsat trogen.


Sully hade skrivit ett fint brev (men postmannen verkar ha rånat diligensen).
Den lite mystiske indianvännen med hundblick och härlig hand med barn och djur. Okey, rätt snygg också.

Det var några till som hade velat uppvakta, men har man en girig postman så har man... :-D

1 kommentar:

JHH sa...

Det är sån här humor det skall vara :-) Mycket roligt :-) Samtidigt som det är skam att du inte har fått dessa kort.
Dessutom anar jag en allvarlig sida som jag inte tycker om :( Men din humor är goo! sådetså :-) KRAM!