lördag 17 januari 2009

Aj, aj, aj

Ibland uppför sig inte ens inneboende som de borde. Kniven som jag fick av Erik har ofta legat på lur för att ge mig ett litet snitt. Idag var det Herr Stekspades tur.

Herr Stekspade låg och smälte på plattan (han brukar ligga med stekhuvudet mot stekpannan och skaftet vilandes mot plattan bredvid, problemet var att denna platta råkade stå på). När jag helt ovetandes om att denna platta stod på tog ett rejält tag om honom så smetade han smält hårdplast på mina fingrar. Så får man väl inte göra! Det gjorde jätteont! Efter ett bra tag med vatten har jag nu kletat på en massa Aloe vera och en handske över så att datatangenterna åter kan brukas. Men ont gör det fortfarande. Vilken stil av Herr S, men han står under arrest nu i alla fall...

Inga kommentarer: