fredag 4 juli 2008

Vatten - dagens tema

Varmt, varmt, varmt var det här. Jag och Johanna har ändrat vår arbetsdag till att börja 7 istället för 8. I alla fall nu när det är så varmt. Förmiddagen blev trimning i långbyxor och långärmat (svetten rann under selen) och eftermiddagen blev vattning. Johanna vattnade även på förmiddagen varpå hon senare utbrast "Jag spyr bara jag ser en vattenslang". På eftermiddagen hade vi tröttnat på slang och att kånka vattenkannor så då drog vi ut shibauran (traktorn) med släp och lassade flaket fullt av vattenkannor. Då gick det lite fortare.

Ur en av vattenkannorna kom det någon form av skum. Vardagsöverraskning :-)

På kvällen åkte jag och Totte iväg för att bada. Vi har aldrig fått fästingar på väg till badplatsen tidigare år, men nu fick jag tre och Totte fyra. Just när vi kom fram började det regna. Men det gjorde inget för då kändes vattnet varmare. Vi simmade en ganska bra bit och det var en allmänt skön kväll.

Kristofer står och fotar

Efter regnvädret blev det till slut lite solsken. Vackert!

Jag i vattnet

Inga kommentarer: