fredag 11 juli 2008

Slapparedag!

Vi hade det ganska stressigt på jobbet förra veckan. Lennart var upptagen med "måste-göra-extra-jobb" större delen, så jag och Johanna fick sköta vardagsruliansen rätt mycket själva. Två personer är lite för lite för det. Nu i veckan har vi inte haft det så stressigt men jobbat på bra måndag till torsdag så idag var vi egentligen klara med jobbet. Det blev en riktig slapparedag.

Arbetstempot anslogs redan då jag kom på morgonen och hittade Lennart och Hannis hängandes vid datorn :-)

Dagens ljuspunkt (annars ösregnade det) var att snyggingen som fixade kyrkan förra året skulle komma och besiktiga den idag. Jag hade egentligen ingen anledning att vara uppe vid kyrkan (där snyggingen fanns) eftersom det inte fanns något jobb där att göra men jag erbjöd mig så snällt att ta själaringningen klockan tio (klockorna sätts på inifrån kyrkan). Men fick jag det? Nä! Lennart och Johanna fick för sig att jag istället skulle klippa häckarna utanför kyrkan. Vilka kollegor! Å jag som bara ville säga hej... Men jag förlät dem storsint då Lennart nämnde att snyggingen nog var lite upptagen och dessutom fått ett barn förra året.

Vi hann t.o.m. att tvätta våra arbetskläder. Aldrig trodde jag väl att jag skulle vika Tages skjortor :-)

Resten av dagen fortsatte i samma anda. Alla tre begav sig för att hämta blommor som vi behövde, ett jobb som en person brukar sköta. På eftermiddagen städade vi, också ett jobb som endast kräver en person. Men det blev inte alls tråkigt att städa. Jag började sjunga och de andra fyllde snart i. Sen hade vi sång och dans tillsammans med dammsugare, golvmopp och trasa. Chefen ringde mitt i och undrade vad som stod på :-)

En salig blandning av olika sånger ackompanjerade av dammsugaren.

Lennart blev farfar för första gången idag, så vi firade med en extra fika efter lunch :-)

Inga kommentarer: