tisdag 15 juli 2008

Allsång

Semester! Bestämde mig för en "egen" semester i vår huvudstad. Det började med toppenväder!

Först en liten tripp utefter vattnet

Några av de vita fina båtarna vid strandvägen

Har ju alltid gillat allsång (till mångas förskräckelse, oförståelse och förvåning) så vad passade bättre än att bege sig till Skansen?

Anders Lundin på genrepet. Han var mycket bättre "privat" än i direktsändning. Jag hade tur som fick se lite Lindyhopp till allsången "varm korv boogie".

Efter genrepet gick jag omkring och njöt av det fina vädret samt utsikten över Stockholm från Solliden. Hälsade förstås på djuren också.

Två björnar och tre härliga björnungar fick jag se. Även vargarna hade fått små miniungar.

Senare på kvällen försökte jag och Micke få tag på en hamburgare (vilket låter lättare än vad det var). Med maten i hand vandrade vi ut till Skeppsholmen i sommarkvällen. Finfint! Därefter hittade vi en rolig skyltutställning.

Inga kommentarer: