onsdag 12 mars 2008

Tredje gången gillt

Så var det äntligen dags för sista sticktesten för blodsockerlaben. Denna dag stod vitt bröd på schemat. Vi skulle sätta i oss 3,5 torra brödskivor med lite vatten till.

Fredrik hade visserligen börjat fasta precis som vi andra kvällen innan (eftersom det första blodsockervärde man tar ska vara på fastande mage). Sen vet vi inte hur han tänkte, men när morgonen kom svepte han ett glas juice och var därmed ute ur räkningen. Elakt nog utnyttjade han detta genom att sitt och äta smörgås MED pålägg då vi andra knaprade torrt bröd.

Eftersom vi inte hade någon annanstans att sitta slog vi oss ner i hallen. Vi har börjat bli ganska kända i vår del av universitetet. Vi sitter förhållandevis ofta ute i hallen och hänger eller sticker oss eller äter tårta :-). Nu råkade jag ha glömt desinfektionsmedlet hemma. Därför (ansvarsfull som jag är) gick jag för att leta upp en lärare som kunde få fram sprit från labbet åt oss. Jag fick gå via tre olika lärare för att tillslut få fram spriten. Jag gav dem alla en kort redovisning till varför vi behövde sprit.

Jag har brukat få hjälpa Johanna att mjölka fram blod ur hennes fingrar, men nu den sista dagen gick det utmärkt ändå. Döm av hennes förvåning då hon får fram så mycket blod att det rinner om fingret :-)

När jag efter en del om och men lyckades få ut spriten går jag tillbaka till hallen. Knappt har jag hunnit börja knapra på mina mackor förrän en efter en av lärarna kommer springande. "Vad var det du sa förresten? Sitter ni och sticker er med samma nål?" Det hade jag naturligtvis inte sagt, men vilken fart det blev på lärarkollegiet :-)

Sönderstuckna fingrar :-)

Inga kommentarer: