tisdag 30 juni 2009

Saffariparken

Så var det dags för Saffariparken. Det är fortfarande Ulriks bilder men jag har fått förminska dem för att få in dem här på bloggen.

Kan undra varför det är så många som fascineras över jämna tal. Då datumtiden exempelvis står på 090909 09:09 Här har jag i alla fall blivit den 25 000:e safariåkaren :-)

Jajemen. Det är en riktig östgöta-buss som blivit saffaribuss :-)

Saffarituren börjar med Skandinaviska skogen. Där kan man hitta såväl älg och kronhjort som vitkindad gås.

En vacker kronhjort

Därefter kommer man vidare till Savannen där giraffer och strutsar samsas med watussi-boskap och zebror.

Så skönt att de aldrig använder halsduk.

En Elandantilop

Elandantiloper

Efter Savannan kör man in i höglandet där man bland annat kan stöta på alpstensbock och lamor.

Här har vi en Besoarantilop skulle jag tro.

En vit lama - tror jag

Kan det här vara en o-hårig art av myskoxe? Den kanske hör hemma på höglandet...

Så vidare till björnens och vargens skog.

Sötingar! Vargen råkade jag radera...

Saffarituren slutar med Lejonens dal.


Självklart fanns det fler djur som vi fotograferade, men dessa får räcka för idag!

Inga kommentarer: