lördag 27 juni 2009

Cykeln i centrum

Jaa, min lilla Trek. Den är bra att ha men mest till besvär. När jag knallar in till cykelaffären skrattar de numer bara åt mig och undrar om det är bak eller fram (att det är någon form av punka är underförstått). Den senaste veckans problem har varit att cykelkedjan börjat hoppa igen, den har antagligen blivit uttänjd. Jag nämnde inte ens problemet men Håkans falkögon hade sett och helt plötsligt fick jag frågan "hur mår din cykel?" Jag förklarade läget och helt frivilligt började Håkan fixa. Innan vi var klara hade såväl Ulrik som Stefan blandat sig i :-) Härliga pojkar :-)

Gemensamt funderande

Är det riskfritt att koppla bort växeln tro?

Ulrik assisterar med lite hushållspapper.

Håkan kämpar tappert.

Elisabet och Stefan kom förbi och det dröjde inte länge förrän även Stefan stod och cykelgrejade.

Inga kommentarer: