tisdag 28 oktober 2008

Sångrep och höjdrädsla

Ikväll hade vi omstartsrep med bandet. Vi har ett skönt band men att kalla det för ett blåsband är väl att ta i. Bandet är snarare ett rockband med två syntar, två gitarrer, en bas, trummor och så själva blåset då - två tvärflöjter :-)

Johan - maistro

Spexets gladaste Henric - synt

Dekor-Erik och Skådis-Simon leker

Tyvärr har de fortfarande inte fått rätt arr till mina och Davids låtar så det får vi väl öva på genrepet...

David sjunger, jag pluggar text

Tomas som vi har lånat från LiSS :-)

En av våra banderoller nere på stan behövde bytas ut så jag, Simon och David tog en stege och gav oss ut på "uppdrag banderoll" vilket medförde att jag fick chansen att träna på att besegra min höjdrädsla. Med en härlig göteborgska som vi av någon anledning lade oss till med reste vi stegen mot husväggarna för att fästa flärparna. Det värsta var att släppa stegen och klättra över kanten till taket som sluttade i 45 graders vinkel. David som fick rollen att hålla i stegen hade det nog ändå värst då det var ganska kallt ute och metallen i stegen var ändå kallare och David inte hade några vantar. Snyggt blev det i alla fall!

Simon och David har just roat sig med att ta ner stegen medan jag sitter kvar uppe på takkanten efter att ha släppt ned den trasiga banderollen

4 kommentarer:

Ulrik sa...

Fasadklättrande ninja, fönstertittare eller spexare? Svårt att särskilja för den oinvigde.

Oavsett vilket, så ser det både spännande och roligt ut!

Helena sa...

Det var det! Fast ganska kallt.. Men killarna tvingade inte upp mig. Brandmans-Simon hade kunnat klättra själv men man vill ju gärna övervinna sina rädslor ;-)

Ulrik sa...

:-)

Ja, du är modigt!

Och jag förstår att det var kallt - ser jag rätt är det inte bara steghållaren som inte har vantar.

Helena sa...

Haha, du har mycket god syn! Jag hade inte heller vantar ;-)