onsdag 1 oktober 2008

Ner mot Jerusalem

Det var riktigt sorgligt att lämna Tiberias. Men självklart roligt att resan inte var slut. Nu på morgnen skulle vi resa genom hela jordandalen, ca 16 mil, för att vara med på nyårsbönen vid västra muren.

Ännu en underbar soluppgång i Tiberias

Första gången jag ser en stenöken. Snyggt!

Här far vi förbi Jeriko. Men eftersom en av våra guider är Israel hade vi aldrig kommit in med bussarna.

Jag hittade en kamel på en parkering som jag fick rida på gratis! :-)

Karin fick också rida, men inte lika gratis. Kan hända att jag fick vara reklampelare?

Framme vid västra muren. Det var ganska häftigt att få vara med när judarna sjöng, ljudligt och rytmiskt, och blåste i Shofarhornet. En mäktig känsla!

Ett beduinläger med en åsna utanför

Jag gillade öknen

Inga kommentarer: