söndag 19 oktober 2008

Rephelg 1

Oaw! Det är häftigt att vara med i en stor produktion som spexet! Tidigare har vi ju mestadels hållt oss i våra respektive grupper. Skådis repar repliker i ena änden av stan medan dekor sågar i en annan och så vidare. Nu fick vi verkligen jobba tillsammans på Forumteatern. Ett härligt kreativt sorl! Några står och försöker repa in texten till en låt, andra bär runt på rekvisita, några sticker ut för att affishera stan, QM står och fixar maten, kostym syr och grejar, någon skådis har 5 minuter över och ligger på knä på golvet och målar lakan. Alla hjälptes verkligen åt där det behövdes. Härligt!

Reklam ;-)

Söndagen blev dock lite jobbig för mig. Jag hade ju missat rephelg noll då jag var i Israel och låg efter med dans och en hel del annat. Därför fick jag koncentrera mig väldigt för att komma ihåg alla entréer och sortier (tyvärr är det jag som startar de flesta scener jag är med i) från rätt byxa (de svarta skynkena på scenens sidor) samt danssteg. Därtill hade jag feber. Men det var ändå roligt! Vi använde oss av den kostym som var klar och jag blev teatersminkad för första gången. Kul att sitta i sminklogen och se hur alla förändras. Först försvinner våra vanliga ansiktsdrag med hjälp av fetsmink och därefter målas det på nya. Man lär sig massor!

Inga kommentarer: