söndag 27 januari 2008

Snö-frisbee

Äntligen snö!!! Snö och sol och humöret stiger :-). En sån dag bör man ta till vara. På eftermiddagen tog vi lite varmt te och en frisbee och knallade iväg.

Ulrik och jag lapar sol

Vår utsikt, riktigt höga tallar!

Maria och Anders

Lite klumpigt med frisbee och vinterkläder, men det går!

Inte alltid lätt att se skillnad på en frisbee och en kamera...

Fint kort på Maria

Vpl i fotobataljonen

Gå inte över ån efter vatten...

... när du kan hoppa

Balansgång ut i en "sjö"

Någon blev besviken då jag inte ramlade i

Någon annan hade olämpliga skor

Men slutet gott, allting gott som det heter i sagorna

13 kommentarer:

Anonym sa...

Andra bilden uppifrån: Du rör ihop årstiderna OCH sär skriver!? :-)

/Ulrik

Helena sa...

Testa att ta "vår" som ett pronomen istället så får vi se om det går ihop ;-)

Kärnkraft för klimatet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kärnkraft för klimatet sa...

Det där ser bekant ut...


Mer skog och dråpligheter...

Anonym sa...

Haha, Ap-Anders! :-)

Anar vem den välartade gossen i första rutan ska föreställa. Men jag säger det igen: Jag var hos frisören. Jag har aldrig sett för mycket Tarantino. Min fantasi är mycket stillsam och mina tankar oskuldsfulla. Jag avstår alltid från att provocera. Som ni vet. ;-P

De andra var svårare. Gissar på fröken H, spanande mot Mariannelund, i mittenrutan, och överlyckliga Stefan på jungfrufärd med sin paramotor i sista.

/Ulrik

Kärnkraft för klimatet sa...

Det var bra gissat. Mariannelund vet jag förvisso inget om och jag var ju inte med när lyktestolpeklättringen inträffade så vem som klättar låter jag vara osagt. Ni som vet vet. ;-)

PS
Försök inte gissa vilka som är på de andra stripparna,
ni klarar max en av dem.
DS

Helena sa...

Vad är det här för privat konversation som försiggår på min blogg? Vem är fröken H som klättrar i lyktstolpar? Kul bild på Stefan :-)

Oskuldsfulla tankar... bah! Du borde undersökas! Föreslagsvis på gul mottagning ;-)

Kärnkraft för klimatet sa...

Jo, Stefan hade verkligen en spännande helg, jag hopps verkligen man får se honom flyga snart.

Gul mottagning, var där där de ställde märkliga frågor om läger utan kläder och sedan tog en god del av min väns hjärna? Eller har jag fel? =)

Ulrik sa...

Okej då: blivande fröken, om man ska vara noga. Och egentligen var det ingen lyktstolpe som hon kråmade sig omkring. ;-)

;-) Mitt fina klippkort där är ju slut!

Kärnkraft för klimatet sa...

Var det ingen lyktstolpe? Det får mig genast att undra mer för intressanta detaljer har du undanhållit mig?

Men vi kommer från ämnet...

Underbara bilder du lagt upp, Helena!

Helena sa...

Vänta lite nu. Är det jag som är i mittenbilden på Anders sida? Hur i hela friden fick du flaggstång till lyktstolpe, Ulrik? Här gäller det att vara försiktig förstår jag... Hur nu det ska gå till...

U, du kan få fler klippkort, jag hann producera ganska många :-)

Kärnkraft för klimatet sa...

OK, rätt ska vara rätt,
Flaggan i topp.

Men du Ulrik, jag är fortfarade inte övertygad om att du behöver den där terapin!

Ulrik sa...

H: Då kungen inte har namnsdag är skillnaden minimal. :-)

H: :-) Bra! Jo, istället för att hinna slå med tärningen. *retas* ;-)

A: :-) Behöver är subjektivt, det är spännande att utforska mitt inre.