lördag 12 januari 2008

Det blir lite tokigt ibland

Bra eller dåligt? Vad tycker jag egentligen när det gäller tekniska prylar? Lite både ock skulle jag vilja säga. Mest tycker jag om dem när de fungerar på ett bra sätt. "Min" mobiltelefon (tack, Max) fungerar tillexempel ibland. När den inte fungerar vill den inte att jag säger något till personen som ringt upp även om jag fortsätter att höra mottagarens förvirrade "hallå". Sen har laddaren inte varit helt till belåtenhet. Den liksom "gick av". Efter lite om och men gick den dock att laga - några gånger. Nu går den knappt att laga längre, men det fungerar om man har en tång i närheten.

Två delar är en del för mycket

Dammsugaren är en bra uppfinning! En väldigt praktisk variant av sopning kan man säga. Mindre praktiskt är det när man dammsuger bakom bokhyllan och hör ett litet metalläte i dammsugarröret. Efter en stunds funderande på om detta ovälkomna läta kan ha varit "viktigt" och man kommer på att det är ens guldörhängen, ja då är det lite stönigare. Att tömma en dammsugarpåse är inte alls lika lätt som att fylla den och dessutom får håren på armarna en ofelbart blondare nyans. Men skam den som ger sig!

Där var den sista guldringen!

2 kommentarer:

Max sa...

Antar att du skrev detta innan jag pratat med dig på telefonen....

Jag tror du behöver läsa nutidsteknologi 3p på Tekniska Högskolan. :)

Helena sa...

Eller kanske kursen "bli lite intresserad och sätt igång och ta reda på hur grejerna fungerar". Men den ges bara på höstterminen ;-)