lördag 1 november 2008

Premiär för Gustav III eller Mord och inga visor

Sa jag igår att jag inte hade så mycket adrenalin i kroppen som jag trodde att jag skulle ha? I så fall hade jag adrenalinkick med råge idag! Det var fruktansvärt nervöst innan man skulle in på scen idag. Att stå beredd i sin byxa, höra salongen fyllas med folk och inte komma ihåg en enda replik, sångtext eller koreografi. Sen spelar bandet introt och det finns ingen återvändo. Jag har sällan varit så nervös i hela mitt liv!

Drottning Sofia

Men efter ett par steg på scen var nervositeten som bortblåst. Då var det bara att börja njuta. Å njöt gjorde jag! Vi hade en fantastiskt bra premiärpublik. Det satt ett gäng I:are på de första två bänkarna som hade gott om omstarter, David hade sitt lille crew med sig och själv hade jag brorsan, Mia, Håkan, Ulrik och Jessie i salongen. Den klart roligaste omstarten tyckte jag var den mycket otippade "riverdance" på Sofia och Axel von Fersen.

Premiären avslutades med att självaste Holger och hans fru kom in på scen. Premiären till ära blåste Holger dubbelblockflöjt i näsborrarna. Jag som råkade stå närmast fick hålla mikrofonen under tiden. Därefter behövde Holger snyta sig så naturligtvis tog jag tillfället i akt att återigen hålla fram mikrofonen :-) Tillsist fick vi varsin fin rosa ros av Herr Holger.

Inga kommentarer: