onsdag 30 april 2008

Vad är väl en bal på slottet?

Tyvärr äger jag ingen balklänning (egentligen inga hela byxor heller) men jag hade fått låna av Johanna. Den var dock lite lång så det blev att sy upp den för att sedan stressa iväg till Gunillaklockan och studentsången på kvällen. Vi hade dock inte behövt stressa då jag hade tagit fel på tiden.
Klänning fram

Klänning bak

Maria

Balen var fin! Den första som bjöd upp mig var en stilig man i frack och vita sammetshandskar. Inte så dåligt :-) Bäst av allt var att han dansade fantastiskt bra också!. Därefter varierade kavaljererna. Vissa var väldigt roliga, andra trampades en del på tårna. Man kunde hitta alla typer av dansfolk. Allt från "den flaxande fracken" till "pumpen". Det blev mest foxtrot och lite vals men även några turer Lindy. Men dansa lindy i 8 cm klackar gör jag inte om. Smärta! Vid tolvslaget blev det levande ljus och sång av manskören och ett alldeles äkta frieri. Dock inte till mig :-)

Dans!

Det bästa med att vara finklädd är nästan att få komma hem och ta av sig skorna (den ena foten hade glas i sig och den andra var ganska blåtrampad) och dra på sig jeans :-)

Borta bra, men...

Inga kommentarer: