torsdag 24 april 2008

Operativsystem

Min dator krånglade lite idag så jag bad Erik komma över och titta till den. Som tur är hade han lite tid över och därtill förstår han och datorn varandra. En mycket fin kombination!


Jag kan passa på att vidarebefodra vad Erik för övrigt tycker om olika operativsystem:
Windows: Jobbiga treåringar! Folk har slängt in en massa olika program som alla säger samma sak. Brödrostar och pratbubblor kommer upp, ivägen för allt annat, och vill ha uppmärksamhet. "Titta vad jag kan", "titta, ny har jag gjort det här!", "titta, nu kan du koppla bort ditt nätverkskort fastän du bara ville koppla bort ditt USB-minne". Dessa brödrostar ploppar upp mitt i skärmen, därtill ljudligt!
Macar: lillgamla 10-åringar. De sköter sig men skall vara så himla fina i kanten hela tiden.
Linux: nördiga finniga tonåringar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Erik ser inte helt ... korrekt ... ut på den där bilden du. :)

Anonym sa...

Vaddå, ser jag inte korrekt ut? Tycker du att jag plutar lite för mycket med läpparna kanske?

Helena sa...

Jag tror att han visslar :-) Har i och för sig ett annat kort som jag kan byta till. Erik, föredrar du ett där du ser löjligt gullig ut och ler? :-)

Anonym sa...

Nja, jag vet inte riktigt. Men å andra sidan så bryr jag mig nog inte :)