tisdag 25 januari 2011

Scrub in

21/8-09

En fördel med att ha gått på universitet är att man lär känna andra som går på universitet. Exempelvis Elisabeth som läser till läkare. Jag har enligt SCN själv gått en termin på läkarprogrammet (de hade råkat skriva in mig som läKare istället för LäRare). Jag känner att jag måste ha missat ett och annat på dessa lektioner då jag istället läste svenska så därför har Elisabeth åtagit sig att hjälpa mig "ta igen". Därmed en snabbläkarkurs. Idag har vi hunnit så långt fram som till operationssalen.

Dr. Reinholdsson

Dr. Freyhult och Dr. Reinholdsson hälsar inför dagens operation

Innan man tar på sig handskarna gäller det att så väl fila som peta naglarna. Är det därför det kallas scrub in?

"Syster" hjälper på med handskarna

Operationsbordet dukat. Patient: Herr Banan. Åkomma: behöver minst en njure (kidneyböna)

Inga kommentarer: