måndag 30 mars 2009

Vilken sylt är godast?

Stefan (Elisabets sambo) brukar ha mycket funderingar om livet. En av frågorna vi kom in på var vilken sylt som är godast. Då jag fick drottningsylt ganska långt ner på listan kände Stefan sin skyldighet att rycka ut och tala om för mig hur listan borde se ut. Det blev helt enkelt syltprovning. Sedan dess har jag nog reviderat min lista, men den ser nog ungefär ut såhär idag:
1. Jordgubbssylt/hallonsylt (båda hemmagjorda)
2. Drottningsylt (Stefan hävdar bestämt att denna kommer först)
3. Björnbärssylt
4. Äpplemos (Jo, jag tycker att det är sylt)
5. Blåbärssylt
6. Lingonsylt

Skeptisk till att drottningsylten verkligen är så fantastisk...

Stefan är förväntansfull, han vet ju hur gott det är

Stefans tur att smaka

Oj, vilka barn har suttit här och kladdat?

2 kommentarer:

Othz sa...

Det är fel i din lista! Blåbär ska va först, sen drottning.

Helena sa...

Jag SPRANG idag! Ville bara säga det! SPRANG! Jag må krypa imorgon men jag SPRANG idag!HA!